Olen omaksi onnekesni vielä täällä! Pakomatkalla siis. Paossa pahaa yhteiskuntaa , pahoja sosiaaliviranomaisia. En ole JOUTUNUT vielä takaisin laitokseen. Enkä toivottavasti koskaan enään tule joutumaankaan. Joka ikinen päivä mitä olen hatkassa on pois siitä ajasta mitä viettäisin jossain kamalassa laitoksessa. Mä olen nyt 5 kuukautta ollu poissa laitoksista. Fiilikset on ihan mahtavat! Mä en todellakaan ole sormellakaan koskenut alkoholiin.. Enkä kyllä huumeisiinkaan,niihin en ole koskaan koskenut enkä tule todellakaan koskemaankaan. Jokainen päivä ja jokainen kuukausi mitä mä saan olla poissa laitoksesta on mulle elämäni tärkeintä aikaa. Vaikka mä vielä joskus jäisin kiinni ennen 18vuoden ikää mä tulen aina muistamaan tän ajan mitä oon ollu hatkassa ja ehkä tää aika mitä oon ollu hatkassa auttaa mua myös selviytymään jos sinne laitokseen vielä joskus joudun. Mulla on kiireitä riittänyt tässä kun oon hatkassa ollut ja siks en oikein oo tätä blogia ehtiny ylläpitämään. Kiireitä mulla on ollu esim sen kanssa et muutan itteeni kokoajan ihmisenä yhteiskuntakelposemmaksi.. Kyllä riittää ihan ittensä ylläpitämisessä tarpeeksi töitä.
Woman carrying girl Stock Photo - 11435330
Jep.. No.. Laitoksesta sen verran et.. Sossusta ei oo nyt kuulunu mitään. Mut kuukausi sittenhän puhuin sossunkanssa puhelimessa ja hän sanoi että paikkani on yhä samaisessa laitoksessa mistä lähdin. Toiset tahot sanoo toista.. Oon kuullu nuorilta siitä laitoksesta missä olin et mun paikka olis jossain.. Tosi kaukana himasta! Jossain.. Erityisenhuolenpidon osastolla? No , enpä usko että sossukaan kertoo mulle totuutta mun tämänhetkisestä paikastani vaikka hänelle soittaisin. Tän yhteiskunnan tavote on pitää nuoret pimennossa omista asioistaan.. Ja pelata viattomilla nuorilla.
Jepsjeps.. Tää on mulle kullankallista aikaa mitä oon hatkassa. Vaikka.. Tuleehan sitä tietty välillä semmonen fiilis et ''Emmä jaksa enää , tää on ihan turhaa'' mut ei tää oo turhaa! Jos mä kelaan.. Et oonko mä nyt tässä vai laitoksessa niin kyllä , kyllä mä tän valitsen. Ennenkaikkea se että.. Riistetään ihmisen VAPAUS , se on jotain ihan hirveää puhumattakaan siitä että jopa sanomisia rajoitetaan. Onko missään muualla maailmassa asiat tässä pisteessä kuin suomessa? Että nuorilla pelataan ja nuorista ei oikeasti välitetä? Okei.. Tiedän että sossuista se on välittämistä heittää laitokseen suoraan siihen saakka että on 18vuotias. Mutta.. Ei , mun tilannetta se ainakin vain pahensi. Musta tuli entistä hiljaisempi ,syrjäytyneempi.. Siis oikeesti..

Ei jaksa kirjottaa enempää.. Enskerralla enemmän. Hyvää alkavaa syksyä!
woman on tropical beach house back on the background Stock Photo - 10895851