Olen todella..todella..pahoillani etten ole pahemmin ehtinyt kirjoittelemaan tätä blogia. Mutta kirjoitan aina kun aika antaa myöten.
Täytin vuosia vähän aikaa sitten ja olen nyt 16. Syntymäpäivät menivät rauhallisissa merkeissä, yksin mutta ehkä parempi niin.. En ole joutunut takaisin laitokseen, olen yhä täällä ''vapaana''
Koen olevani paljon viisaampi ja kokeneempi kuin 15 vuotiaana. Vuosi on mennyt todella nopeasti. Olen oppinut vuoden aikana paljon mm. arvostamaan elämää. Olen nyt melkein kokonaan unohtanut sen ajan kun asuin laitoksessa. Olen täysin muuttunut ja olen uusi ihminen.
Siltikään en voi koskaan unohtaa sitä miten elämääni rajoitettiin laitoksessa, miten kaikki tärkeät ja rakkaat ihmiset ympäriltäni ''hävitettiin'' eli en saanut olla yhteydessä keneenkään rakkaaseen,tuttuun,turvalliseen ihmiseen.
 Beautiful baby girl with angel wings in white clothes posing on a background of the sky with clouds - decorated in the style of a little angel in the clouds  A series of photos in my portfolio  Stock Photo - 16291752
Olen puhunut sossunkanssa kerran nyt muutaman kk:n aikana.. Sossu lupasi että jos menen tapaamaan heitä niin en muka joutuisi takaisin laitokseen pakolla. Mutta valitettavasti vaikka sossu lupasi että minua ei tapaamisesta vietäisiin niin en ole vielä(kään) valmis tapaamaan ihmisiä jotka pilasivat jo kerran elämäni totaalisesti. Vaikka olen nykyään vahva ja uskon että selviytyisin laitoksesta niin en siltikään haluaisi että he pilaavat elämäni toistamiseen.  Tässä on ollut kova työ saada elämä ''takaisin'' tasapainoon , niin että voin tällähetkellä elää suht ''normaalia'' elämää.. 
Cross radiates light in sky over beautiful landscape Stock Photo - 8484808
Mulla on kaikki hyvin.. Olen henkisesti tosi hyvässä kunnossa.. Nään tulevaisuuden.. Mutta mua oikeesti harmittaa ihan järkyttävän paljon että oon 16 ja mulla on koulu vielä ihan kesken.. Mutta nyt kun oon 16 niin voisin mennä vaikka aikuiskouluun suorittamaan peruskouluni loppuun. Mun mielestä on tosi mahtavaa että pystyn katsomaan tulevaisuuteen taas  uudelleen.. Ja mikä parasta.. Oon oppinu kunnioittamaan ja rakastamaan itteäni sinä kuka olen. Olen kiitollinen kaikille ihmisille jotka ovat olleet tukenani koko lyhyen elämäni , en voisi elää ilman rakkaiden sukulaisteni tukea.

Olen rakentanut elämäni jo kerran uudestaan , pystyn siihen toistamiseenkin mutta en halua että joudun tekemään sitä toistamiseen. Tiedän nyt kun olen päässyt näin pitkälle että pystyn mihin vain haluan.. 

Kirjoittelen taas kun ehdin :)